Виховання - велика справа: воно вирішує долю людини.
В. Бєлінський
Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів навчальної групи навчального закладу, окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку вихованців, їх соціального захисту.
Золоті правила класного керівника
Класний керівник:
- має бути особистістю, гідною наслідування
- викликає любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину й піклується про неї
- повинен бути відвертим у стосунках з усіма учнями
- має бути веселим, жартівливим
- повинен раціонально використовувати свій час
- повинен бути доброзичливим
- має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір
- гаслом мають бути слова: «Пізнай самого себе й допоможи в цьому своїм учням»
- повинен реалізовувати індивідуальнийпідхід до дитини, уміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги
- має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного
- повинен приймати тільки обдумані рішення
- повинен любити й захищати дитину, поважати її почуття
- повинен виховувати в дітей самодисципліну
- — це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття самоповаги.
Основні критерії ефективності виховної роботи та оцінювання діяльності класного керівника
- Рівень організованості класного колективу як у навчальній, так і в позаурочній роботі (дисциплінованість учнів, проведення нарад, обов’язковість виконання завдань учнівського колективу й органів учнівського самоврядування);
- рівень навчальної мотивації учнів групи (динаміка підвищення якості знань, ефективність роботи з невстигаючими учнями, активність учнів групи в позаурочній діяльності тощо);
- різноманітність форм організації позаурочного часу учнів;
- динаміка зростання рівня вихованості учнів;
- рівень розвитку учнівського колективу;
- активність співпраці учнів із класним керівником;
- зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі;
- робота з проблемними учнями, надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу;
- захищеність і комфортність перебування кожного вихованця в групі, училищі .
Показниками успішної діяльності класного керівника є:
- високий рівень ефективності виховної роботи з учнівським колективом відповідно до вищезазначених критеріїв;
- високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність у нього авторської педагогічної технології;
- стиль взаємин, який визначається, перш за все, особистістю вихователя, системою педагогічних прийомів організації взаємодії з учнями;
- включеність вихователя в життя групи (участь у різноманітних справах тощо);
- високий рівень володіння вміннями поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати, зробити висновки й визначити нові завдання тощо);
- активні співпраця й співтворчість із учнівським колективом;
- контакт із батьками й залучення їх до співпраці;
- володіння вмінням зацікавити вихованців, організувати їхнє дозвілля;
- взаємний інтерес класного керівника й вихованців один до одного, повага учнів до класного керівника.
Немає коментарів:
Дописати коментар