Виховна робота


Виховання - велика справа: воно вирішує долю людини.
В. Бєлінський

            
Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів навчальної групи навчального закладу, окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку вихованців, їх соціального захисту.

Золоті правила класного керівника
Класний керівник:
  • має бути особистістю, гідною наслідування
  • викликає любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину й піклується про неї
  • повинен бути відвертим у стосунках з усіма учнями
  • має бути веселим, жартівливим
  • повинен раціонально використовувати свій час
  • повинен бути доброзичливим
  • має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір
  • гаслом мають бути слова: «Пізнай самого себе й допоможи в цьому своїм учням»
  • повинен реалізовувати індивідуальнийпідхід до дитини, уміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги
  • має створити  учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного
  • повинен приймати тільки обдумані рішення
  • повинен любити й захищати дитину, поважати її почуття
  • повинен виховувати в дітей самодисципліну
  • — це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття самоповаги.

Основні критерії ефективності виховної роботи та оцінювання діяльності класного керівника
  • Рівень організованості класного колективу як у навчальній, так і в позаурочній роботі (дисциплінованість учнів, проведення нарад, обов’язковість виконання завдань учнівського колективу й органів учнівського самоврядування);
  • рівень навчальної мотивації учнів групи (динаміка підвищення якості знань, ефективність роботи з невстигаючими учнями, активність учнів групи в позаурочній діяльності тощо);
  • різноманітність форм організації позаурочного часу учнів;
  • динаміка зростання рівня вихованості учнів;
  • рівень розвитку учнівського колективу;
  • активність співпраці учнів із класним керівником;
  • зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі;
  • робота з проблемними учнями, надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу;
  • захищеність і комфортність перебування кожного вихованця в групі, училищі .

Показниками успішної діяльності класного керівника є:
  • високий рівень ефективності виховної роботи з учнівським колективом відповідно до вищезазначених критеріїв;
  • високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність у нього авторської педагогічної технології;
  • стиль взаємин, який визначається, перш за все, особистістю вихователя, системою педагогічних прийомів організації взаємодії з учнями;
  • включеність вихователя в життя групи (участь у різноманітних справах тощо);
  • високий рівень володіння вміннями поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати, зробити висновки й визначити нові завдання тощо);
  • активні співпраця й співтворчість із учнівським колективом;
  • контакт із батьками й залучення їх до співпраці;
  • володіння вмінням зацікавити вихованців, організувати їхнє дозвілля;
  • взаємний інтерес класного керівника й вихованців один до одного, повага учнів до класного керівника.


Немає коментарів:

Дописати коментар